Redakcja magazynu ENGAGE

Pani Dyrektor, w firmie WIŚNIOWSKI od lat wciela Pani w życie strategię działań contentmarketingowych. Jakie korzyści Państwo dzięki temu osiągają? Jakie są główne cele tych działań?

Content marketing to strategia budowania komunikacji marki w oparciu o treści. I nie chodzi tu o zwyczajne treści, czyli informacje. Mam na myśli unikatowe treści, budujące zaangażowanie konsumenta, wpływające na jego emocje, zapadające w pamięć. Zgodnie z zasadą: wyróżnij się lub zgiń. Nie chodzi tu jednak o szokowanie, lecz o umiejętne budowanie zdumienia, napięcia i oczekiwania, zaskoczenia i o refleksje nad treścią. To sztuka komunikacji z konsumentami nie tylko za pomocą faktów, a przede wszystkim wzbogacająca ich wiedzę o otaczającym świecie. Aby mogli wybierać rozsądnie, odpowiedzialnie i w zgodzie ze sobą.

Firmy, które realizują w marketingu i PR działania wykraczające ponad utarty schemat, czyli takie bezpieczne minimum, osiągają spektakularne sukcesy. Państwo zorganizowaliście na przykład pokaz mody, w którym modelki ubrane były w futurystyczne stroje, inspirowane Państwa produktami. Jak działania tego typu wpływają na Państwa wizerunek i w jaki sposób Pani dział wykorzystuje je w strategii marketingowej?

Tu właśnie dotykamy sedna. Treść, jaką chcieliśmy przekazać konsumentom, była następująca – design jest dla nas ważny. To wydarzenie towarzyszyło promocji naszego bardzo designerskiego pilota do bram – 4GO, którego forma i ultranowoczesna kolorystyka świetnie korespondowała z bardzo wyjątkowymi projektami ubrań. Kolekcja autorstwa Anny Wiśniowskiej, projektantki mody, córki właściciela marki WIŚNIOWSKI, Andrzeja Wiśniowskiego, wykorzystała materiały używane na co dzień w produkcji bram garażowych i ogrodzeń. Tak powstała niepowtarzalna kolekcja unikatowych dzieł sztuki, którą uzupełniała biżuteria w postaci… naszyjników i bransolet, ozdobionych pilotem 4GO.
Tego typu projekty stawiają nas na zupełnie innej pozycji wśród konkurencji. Stanowią o naszej niepowtarzalności. Ten przekaz i kolekcja strojów towarzyszyła nam podczas Międzynarodowych Targów Budma, w marcu, w Poznaniu.

Content marketing to sztuka opowieści, narracja na temat marki, produktów, firmy i wartości, które ją budują. W jaki sposób budują Państwo swoją opowieść o firmie WIŚNIOWSKI?

Produkujemy z pasją od 25 lat. Marka WIŚNIOWSKI pochodzi od nazwiska jej założyciela i właściciela – Andrzeja Wiśniowskiego. Jego marzenie o funkcjonalnych, zdalnie sterowanych bramach dało początek tej historii. Dziś fabryka wytwarza setki tysięcy produktów rocznie na 80 tys. m2. To historia człowieka, zafascynowanego techniką, który chciał, abyśmy otwierali bramy pilotem jeszcze w czasach, kiedy nie było pilotów do telewizora. Niewiarygodne, prawda? Ta opowieść nie powstała podczas burzy mózgów w dziale marketingu, nie napisała jej agencja reklamowa. Taka jest prawda o początkach firmy WIŚNIOWSKI. Za naszą marką stoi człowiek z konkretnym nazwiskiem, dla którego tworzenie nowoczesnych, komfortowych rozwiązań bramowych to pasja.

 

Katarzyna Świderska Specjalistka zarządzania strategicznego, absolwentka WSB-NLU, z marką WIŚNIOWSKI związana od 1997 r. Karierę zawodową rozpoczynała w branży reklamowej, obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Marketingu firmy WIŚNIOWSKI. Stworzyła, a obecnie rozwija struktury marketingowe nowosądeckiego producenta bram i ogrodzeń. Pasjonatka pozycjonowania marki.

Katarzyna Świderska
Specjalistka zarządzania strategicznego, absolwentka WSB-NLU, z marką WIŚNIOWSKI związana od 1997 r. Karierę zawodową rozpoczynała w branży reklamowej, obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Marketingu firmy WIŚNIOWSKI. Stworzyła, a obecnie rozwija struktury marketingowe nowosądeckiego producenta bram i ogrodzeń. Pasjonatka pozycjonowania marki.

W tym roku firma WIŚNIOWSKI obchodzi 25-lecie istnienia, pod koniec 2013 roku właściciel marki, Andrzej Wiśniowski otrzymał niezwykle cenną dla przedsiębiorcy nagrodę – EY Przedsiębiorca Roku, a w 2012 przeprowadzili Państwo potężną akcję rebrandingową. Tematy chyba wymarzone do strategii działań contentmarketingowych…

Jak widać, marzenia się spełniają! Nie tylko moje. Pracuję z grupą bardzo utalentowanych specjalistów, cały zespół marketingu od dwóch lat ma wyjątkową okazję współtworzyć nową historię naszego brandu. Zmiana logotypu była bardzo odważną decyzją i doprowadziła nas dokładnie tam, gdzie chcieliśmy – repozycjonowała markę w umysłach konsumentów. Nie ukrywam, że zarządzanie taką zmianą to pasjonujące zajęcie. Wszystkie działania, które podejmujemy w komunikacji, są tak zaplanowane, aby budować z góry określoną osobowość marki. Muszą być spójne, muszą podkreślać jej atrybuty. Nagroda Przedsiębiorcy Roku EY dla pana Andrzeja Wiśniowskiego to ukoronowanie jego 25-letniej działalności. Produkty marki WIŚNIOWSKI to ukoronowanie każdej inwestycji. Taką obietnicę zawarliśmy w naszym claimie. Nie jest on tylko hasłem – to właśnie jest promesa korzyści, które daje zakup naszych produktów.

Jakie cechy, według Pani, powinien mieć nowoczesny, skuteczny marketer?

Odwagę wyjścia poza schematy. Umiejętność nazwania i osiągania celu. Musi być strategiem i taktykiem. Budując komunikację marki – kierować się kompasem, nie zegarkiem. Myśleć holistycznie, działać sprawnie, podążać własną ścieżką.
Magazyn „WIŚNIOWSKI News” adresowany jest również do pracowników firmy WIŚNIOWSKI. Jaką rolę odgrywa w komunikacji wewnętrznej? Jak udaje się łączenie działań, skierowanych na zewnątrz i do wewnątrz firmy?

Magazyn w obecnej formie skierowany jest głównie do naszej sieci dystrybucji i pełni funkcję informacyjną.
Pokazuje zmiany, jakie zachodzą w naszych produktach. Na jego łamach dzielimy się naszymi sukcesami, udziałem w wydarzeniach branżowych. Każdy pracownik dzięki temu może być na bieżąco z nowinkami spoza jego specjalizacji, może czuć dumę z przynależności
do organizacji, która się rozwija.

Skomentuj artykuł

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>