Członek Zarządu Fundacji Polish Prestige Hotels & Resorts, Redaktor Naczelny magazynu customowego „Twoje Miejsce”.

W 1997 roku grupa niezależnych polskich hoteli, reprezentujących najwyższy standard usług, postanowiła połączyć siły wobec stale zwiększających udział w rynku zagranicznych sieci. Chodziło o stworzenie wspólnego programu marketingowego, który, z jednej strony, umożliwiłby przygotowanie ciekawej oferty i realizację wspólnej strategii marketingowej, a z drugiej, pozwolił zachować autonomię każdego ze zrzeszonych hoteli w ramach grupy.
Efektem tej idei jest powstanie Polish Prestige Hotels&Resorts, która to inicjatywa skupia obecnie 36 hoteli. Wspólne kampanie reklamowe i PR, program lojalnościowy, jedna, nowoczesna platforma bookingowa oraz wspólne elementy identyfikacji wizualnej, przy założeniu autonomii każdego z hoteli, to najważniejsze cechy przedsięwzięcia spod znaku PPH&R. Swoją ofertę kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Ci pierwsi to przede wszystkim rodziny z dziećmi, pragnące spędzić czas w ciekawym miejscu, osoby ceniące relaks i korzystające z bogatej oferty spa&wellness. Klienci korporacyjni to przede wszystkim organizatorzy różnego rodzaju konferencji, eventów czy imprez integracyjnych, szukający ofert na wysokim poziomie.
Potrzeba,czyli brakujące ogniwo

Grupa PPH&R od początku bardzo silnie stawiała na działania w internecie. Stąd kolejne, coraz bardziej nowoczesne wersje wspólnej platformy bookingowej. Również kampanie reklamowe w internecie czy prasie to od zawsze mocna strona PPH&R. Wspólny program lojalnościowy „Prestige Club” od początku przynosił spodziewane rezultaty. Powstała jednak potrzeba mocniejszego wsparcia wizerunku grupy w każdym ze zrzeszonych hoteli. Obiekty, zachowując autonomię w ramach grupy, dysponują bowiem własną, wypracowaną identyfikacją wizualną, kolorystyką i sposobami ekspozycji własnych materiałów reklamowych. Próba ograniczenia tej autonomii kłóci się z ideą założycielską PPH&R, więc należało stworzyć takie rozwiązanie, które w niczym nie ograniczy niezależności hoteli, ale będzie jednocześnie widocznym i silnie spajającym elementem wspólnej komunikacji grupy PPH&R. Efektem tego działania powinna być, po pierwsze, świadomość gościa, że przebywa w obiekcie zrzeszonym w Polish Prestige Hotels&Resorts, a po drugie, każdy z gości powinien poznać również inne hotele grupy.

Magazyn, czyli rozwiązanie

Pomysł magazynu prasowego, adresowanego do gości hotelowych, kolportowanego w pokojach oraz lobby prasowych wszystkich zrzeszonych obiektów grupy, pojawił się w 2009 roku. Agencja Feniks Media Group, posiadająca już doświadczenie w tworzeniu magazynów prasowych dla branży HORECA, zaproponowała ciekawą koncepcję redakcyjną i graficzną oraz interesujący model biznesowy. Jeśli chodzi o koncepcję redakcyjną, to magazyn posiada stałe działy, odpowiadające najważniejszym kierunkom komunikacji i narracji PPH&R. Czytelnik znajdzie więc w kwartalniku teksty na temat spa&wellness, sposobów na aktywne spędzanie wolnego czasu, prezentację nowych hoteli, kącik kulinarny szefów kuchni restauracji hotelowych. Ważnym elementem są okładkowe wywiady z gwiazdami. Jeden artykuł w każdym numerze poświęcony jest organizowaniu konferencji czy imprez integracyjnych. W każdym z tekstów, jako eksperci, wypowiadają się przedstawiciele poszczególnych hoteli.
Magazyn początkowo liczył 16 stron.

„Twoje Miejsce” to magazyn prasowy, skierowany do gości hotelowych.

„Twoje Miejsce” to magazyn prasowy, skierowany do gości hotelowych.

Obecnie stale wzbogaca swoją zawartość tematyczną i objętość, która obecnie oscyluje wokół 28 stron. W związku z dużą popularnością tytułu wśród gości oraz rozwojem PPH&R w roku 2013 zwiększył się również nakład magazynu.
Magazyn posiada wersję e-wydania, dostępną zarówno na komputery PC, jak i urządzenia mobilne. Planowany jest lifting layoutu i dalsze prace, zmierzające w kierunku uatrakcyjnienia treści, a także rozwój contentu w kierunku SEO optymalizacji.

„Twoje Miejsce” jest nie tylko pozytywnie oceniane przez czytelników, ale również przez zarządy poszczególnych hoteli. Trudno się dziwić, bowiem magazyn jest elementem uatrakcyjniającym pobyt w hotelu. PPH&R osiągnęło zamierzony cel – stworzenia ciekawego i atrakcyjnego narzędzia komunikacji wspólnych treści i wartości dla całej grupy.

Skomentuj artykuł

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>