Pracuje na stanowisku Marketing Communications Managera w firmie WIŚNIOWSKI, która jest jednym z europejskich liderów na rynku producentów bram garażowych, systemów ogrodzeniowych, a także stolarki aluminiowej i stalowej. Redaktor naczelna magazynu „WIŚNIOWSKI News”.

Decydując się na działania contentmarketingowe, trzeba mieć świadomość, że treści, za pomocą których będziemy komunikować się z klientem, muszą być unikatowe, wartościowe merytorycznie i spójne, w całej szerokiej komunikacji firmy. Aby zaangażować konsumenta i zaistnieć w jego świadomości jako solidna firma, która w tematach branżowych „ma coś do powiedzenia”, musimy mu dostarczyć wartościowych, wzbogacających jego wiedzę treści, których nie zastąpi, odwiedzając stronę konkurencji czy branżowy blog, a następnie zaangażować go w opowieść o nas, o produktach, o nowych perspektywach i wyzwaniach, które podejmujemy.
Content marketing uprawiamy na wielu płaszczyznach aktywności firmy WIŚNIOWSKI i wykorzystujemy różne kanały komunikacji do kontaktu z konsumentami.

Po pierwsze strona www

Podstawowym i najważniejszym nośnikiem treści jest strona internetowa firmy. W grudniu 2015 roku uruchomiliśmy nową jej wersję. Jest to strona responsywna, umożliwiająca śledzenie treści na urządzeniach mobilnych. Koncentrujemy się na dostarczeniu informacji o tym, co jest naszą mocną stroną, czyli o najnowszych trendach w designie i nowatorskich rozwiązaniach technologicznych w branży drzwi, bram i ogrodzeń. Informacje te przekazujemy na przykładzie naszych produktów, które powstają z wykorzystaniem najwyższej jakości surowców, spełniają rygorystyczne normy jakości i bezpieczeństwa.

Publikacje

Z punktu widzenia treści ważnym nośnikiem informacji jest wydawany przez nas magazyn „WIŚNIOWSKI News”. Skierowany jest głównie do naszych partnerów biznesowych – sieci dystrybucji. Za jego pomocą pokazujemy nie tylko zmiany w naszych produktach, ale też opowiadamy o życiu firmy, udziale w wydarzeniach branżowych, naszych wspólnych sukcesach, planach i strategii rozwoju. Dzięki tak szerokiemu przekazowi zacieśniamy więzi z naszymi dystrybutorami. Wiedzą oni, że zależy nam na partnerskich i uczciwych relacjach biznesowych. Drugą grupą odbiorców są nasi pracownicy. Dzięki magazynowi każdy może być na bieżąco z informacjami spoza jego specjalizacji i czerpać satysfakcję z faktu, że firma, w której pracuje, się rozwija.
W tym roku magazyn „WIŚNIOWSKI News” znajdzie swoje odzwierciedlenie w postaci strony internetowej, dzięki czemu z treściami zamieszczonymi w magazynie możemy docierać do szerszego grona obiorców. Responsywność strony sprawia, że treści dostępne są na wyciągnięcie ręki na każdym urządzeniu mobilnym. Jeśli ktoś potrzebuje sięgnąć do informacji z magazynu, może to zrobić w każdym momencie.

Wydarzenia

Bardzo ważnym elementem komunikacji jest udział w targach. Kilka razy w roku bierzemy udział w największych tego typu imprezach w Europie. Uczestniczą w nich najwięksi gracze na rynku. Od tego, jak pokażemy się na targach, jakie nowości produktowe i technologie przedstawimy, jak je zaprezentujemy, jak zaprojektujemy stoisko, zależy, jak będziemy postrzegani w branży. Ekspozycja na targach to przede wszystkim komunikat dla branży, konkurencji i potencjalnych klientów o kondycji firmy i jej innowacyjności – słowem o pozycji, jaką firma zajmuje na rynku. Wsparciem komunikacyjnym podczas targów jest dla nas magazyn „WIŚNIOWSKI News” oraz informator targowy, wydawany indywidualnie na każde targi. W informatorze pokazujemy przegląd produktów i rozwiązań, które można zobaczyć na stoisku targowym.
Wydarzenia bywają doskonałym pretekstem do komunikowania treści, na których nam szczególnie zależy. Jednym z naszych niestandardowych pomysłów był event zorganizowany dla kontrahentów firmy – WIŚNIOWSKI Fashion Show. Był to niezwykły pokaz mody, w czasie którego modelki prezentowały kreacje stworzone z elementów i materiałów wykorzystywanych do produkcji bram i ogrodzeń. Odkrywcze i ekstrawaganckie zestawienia zaskoczyły gości. Komunikat był jasny: kreatywność i design są dla nas szczególnie ważne. Potwierdzeniem tej tezy była również zorganizowana przez nas w Heron Live Hotel w Siennej wystawa fotografii artystki młodego pokolenia – Doroty Czoch. Modele i modelki w strojach z WIŚNIOWSKI Fashion Show pozowali w surowych wnętrzach hal produkcyjnych. Uchwycone w czasie sesji połączenie technologii, mody i designu stało się przewodnim tematem kalendarza marki na 2016 rok oraz stoiska targowego firmy m.in. podczas Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury Budma w Poznaniu.
Szczególnym wydarzeniem były obchody 25-lecia marki WIŚNIOWSKI, które zorganizowaliśmy w 2015 roku. Szereg eventów jubileuszowych składał się na opowieść o firmie WIŚNIOWSKI i jej wielkim przeobrażeniu, jakie przeszła w ciągu 25 lat. Był to także doskonały punkt wyjścia do pokazania obecnej pozycji marki na rynku. Zespołowe świętowanie oraz dzielenie się radością ze wspólnych sukcesów było jasnym przekazem dla pracowników i partnerów biznesowych: udana współpraca jest dla nas niezwykle cenna, doceniamy pracę i zaangażowanie wszystkich osób biorących udział w budowaniu pozycji marki i relacji z klientami. Cykl jubileuszowych imprez służył zbudowaniu poczucia wspólnego sukcesu oraz zacieśnieniu więzi.

Czy content marketing działa? Dla nas najlepszym potwierdzeniem dobrze obranej drogi jest postrzeganie marki WIŚNIOWSKI jako lidera rynku i wysoki poziom sprzedaży naszych produktów nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
Miłym potwierdzeniem uznania są także liczne nagrody, które otrzymujemy, jak np. Nagroda Przedsiębiorcy Roku 2013 EY dla Andrzeja Wiśniowskiego, założyciela i właściciela firmy WIŚNIOWSKI, tytuły przyznane przez miesięcznik „Builder”: dla firmy WIŚNIOWSKI – Budowlana Firma Roku 2015, dla Andrzeja Wiśniowskiego – Osobowość Branży 2015, czy nagroda otrzymana na targach Budma – Acanthus Aureus 2016 przyznawany wystawcom za niebanalną, przyciągającą swoimi rozwiązaniami przestrzeń wystawienniczą.

Wszystkim czytelnikom magazynu „Engage”, którzy pragną content marketing włączyć do swoich działań, życzę, aby znaleźli swoją, indywidualną drogę do spełnienia celów marketingowych i wizerunkowych.

Skomentuj artykuł

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>