Marketing, jak każda dziedzina, podlega zmianom.Przeobrażenia, które nastąpiły w ostatnich latach, to pojawienie się nowych kanałów komunikacji, opartych zwłaszcza na możliwościach urządzeń mobilnych oraz powszechności dostępu do internetu. Spowodowały, że koncepcje marketingowe zasadniczo różnią się od tych, które stanowiły standard jeszcze kilka lat temu. Zmienia się również podejście do szerokozasięgowych kampanii reklamowych. Dzisiaj są one konstruowane inaczej, według znacznie szerszej gamy wzorów. Mamy obecnie zdecydowanie więcej możliwości wyboru mediów oraz narzędzi marketingowych, które dekadę temu po prostu nie istniały. W ostatnich latach karierę robi określenie content marketing, które wcześniej było niemal nieobecne jako odrębne pojęcie. Oczywiście, treść, czyli „content”, zawsze był obecny w każdym komunikacie marketingowym. Jednak rewolucja nadeszła, i dzisiaj content marketing stał się specjalizacją. Co logiczne, w ślad za rozwojem nowej specjalizacji nastąpił rozwój narzędzi adekwatnych do działań contentowych. Należą do nich: strony www, social media, blogi i wideoblogi oraz, przede wszystkim, magazyny custom publishing, których wydawcami są marki. Pod pojęciem magazynu prasowego kryje się publikacja zarówno w wersji drukowanej, jak i e-wydania. To potrzeby i założenia strategii marketingowej danej firmy decydują dzisiaj o wyborze narzędzi, odpowiednich dla działań contentmarketingowych. Dzisiaj to marki są wydawcami i komunikują się ze swoimi odbiorcami. Mogą nimi być partnerzy biznesowi, obecni lub potencjalni klienci indywidualni czy też pracownicy danej firmy.

FENIKSLOGO20013_500px

Od 2007 roku firma Feniks Media Group współpracuje z wieloma podmiotami z różnych branż, przy budowie istotnych treści, wykorzystywanych w działaniach marketingowych. Nasza stała współpraca, dotycząca content marketingu, obliguje nas do poruszania zagadnień z nim związanych, co czynimy między innymi w Magazynie „Engage”. Serdecznie zapraszamy do lektury.