Redakcja magazynu ENGAGE

Czy poziom zaangażowania potencjalnego klienta jest taki sam w przypadku przeglądania drukowanych katalogów jak w przypadku katalogów online? Globalna firma doradcza Kurt Salmon, na podstawie przeprowadzonych badań, pokazuje, że drukowane katalogi wciąż pobudzają bieżącą sprzedaż. Z kolei według Direct Marketing Association, w poprzednim roku redukcja produkcji katalogów była rekordowo duża. Warto jednak od razu zaznaczyć, że spowodowało to bezpośredni spadek wolumenu sprzedaży produktów.
Badania firmy Kurt Salmon wskazują, że kluczowym składnikiem oddziaływania marketingowego jest przeglądanie papierowych katalogów przez potencjalnych klientów, kupujących online. Spośród potencjalnych kupujących internautów aż 58% przegląda drukowane katalogi w poszukiwaniu inspiracji, a 31% wspiera się katalogiem papierowym w trakcie zakupów online. Badania pokazały również wpływ drukowanych katalogów na zwiększenie intencji zakupowych u potencjalnych klientów. Klient, który nie posiada papierowego katalogu, wydaje w ramach jednego zamówienia średnio 80 $, natomiast taki, który otrzymał katalog w ramach jednego zamówienia, wydaje średnio 90 $. W przypadku klienta, który przeglądał otrzymany katalog, średnia wartość zamówienia wzrasta do 92 $. Warto zwrócić uwagę, że za kwotę 10 $. (liczoną na jeden egzemplarz) można stworzyć katalog bądź nawet magazyn prasowy. Pozycje drukowane są łatwe w przeglądaniu w trakcie np. oglądania telewizji, łatwiej je zabrać ze sobą w dowolne miejsce oraz można na nich robić notatki czy zaznaczyć wstępnie wybrane produkty do zakupu. Ponadto, doświadczenia wielu firm powodują, że zamiast dokładnie opisywać cechy swoich produktów w katalogu, dodają one informacje towarzyszące na przykład w postaci artykułów, a stąd już tylko kilka kroków do magazynu prasowego, którego oddziaływanie prosprzedażowe może być znacznie większe niż w przypadku katalogu.

Źródło: www.printpoweruk.co.uk

Skomentuj artykuł

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>